Egebjerg Kultur-

4500  Nykøbing Sj.

www. egebjerg-forsamlingshus.dk
Februar 2014

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Kære medlemmer og borgere i ”Egebjerg Sogn”

Bestyrelsen i Egebjerg Forsamlingshus vil i dette årsbrev informere om aktiviteter i huset i 2013 samt om de tanker og drøftelser for husets fremtid, vi har gjort os i årets løb.

Arrangementer:

Bestyrelsen har i 2013 igen gennemført flere arrangementer. Vi har haft fastelavnsarrangement i samarbejde med menighedsrådet og juletræsarrangement sammen med børnehaven. Ved begge lejligheder havde vi besøg af rigtig mange børn.

Spiseaftenen i februar blev afholdt for 6. gang i 2013. Det blev igen en succes. Bestyrelsen er meget glade for den frivillige støtte vi får fra ”drengene” i madklubben.

Som nyt arrangerede vi en ”Novemberfest” med god deltagelse. Vi vil overveje at gentage dette i 2014.

Bankospillet blev afviklet i november og var igen en succes - både hvad angår antal deltagere og et godt overskud til husets drift.  Bestyrelsen siger tak til alle vore lokale gevinstsponsorer.

Vi har i 2013 i bestyrelsen glædet os over at Egebjerg Pensionistforening og Egebjerg Bylaug som noget nyt har benyttet huset til møder mv. året igennem.

Egebjerg Idrætsforening har i 2013 uændret brugt huset mandag, tirsdag og onsdag til badminton. Ligesom Skytteforeningen uændret har været i huset om torsdagen. Det bliver til i alt over 100 gange lokalerne bruges af foreninger.

Visioner:

I sidste årsbrev skrev vi om vores visioner for Forsamlingshuset. Blandt andet udvikling af husets anvendelsesmuligheder samt en vurdering af, hvilke tiltag vi skal gøre med hensyn til forbedret isolering og en eventuel udskiftning af varmekilde.

Bestyrelsen kan med glæde konstatere, at den går godt med den første forudsætning for at dette kan lade sig gøre – og det er økonomien. Vi kan i 2013 præstere en henlæggelse til senere forbedringer på hele 25.000 kr.

Vi vil i 2014 prioritere vores ønsker for huset – og målet er at få beskrevet, hvad der videre skal ske. Bestyrelsen får brug for lokal opbakning i form af frivillige personer, der kan hjælpe med arbejdet. Vi hører meget gerne fra dig hvis du vil være med.

Økonomi:

Vi har en rimelig økonomi og dermed en startkapital til en fornyelse af ”Huset” til gavn for alle borgerne i sognet.

Kontingent:

Det årlige medlemskontingent er på 200 kr. – for pensionister 100 kr.  Kontingentet kan betales enten til vores konto i
Sparekassen Sjælland  reg.nr. 0539 konto 0002000344  eller på vedlagte girokort
. Husk at anføre medlemsnummer eller navn og adresse.

Bestyrelsen har som noget nyt besluttet, at medlemmer fremtidigt får en rabat på leje af Forsamlingshuset på 200 kr.

Nye medlemmer er meget velkomne.

Vi fik i august måned ny vært og lejer i Huset. Det blev Torben Møngaard, som mange nok allerede har set og talt med. Bestyrelsen er glade for samarbejdet med Torben Møngaard.

Herudover vil bestyrelsen gerne sige TAK til alle, der har støttet og stadig støtter op om Egebjerg Forsamlingshus, både praktisk og økonomisk.
Til sidst en kæmpe tak til Torben Møngaard for det store arbejde du lægger i Huset.

Mød op til generalforsamlingen
onsdag den 19. marts 2014 - kl. 19.00

Bestyrelsen

Karl Otto Nielsen           Lizzie Galvig                Jens Hagelund       Vibeke Brochman